Heinolalaiset saaneet käyttöönsä laajemmat digitaaliset palvelut osana Päijät-Sote-sovellusta

Päijä-Hämeen hyvinvointialueen logo

Päijät-Hämeen hyvinvointialue tiedottaa, että kesän aikana Heinolassa asuvat perusterveydenhuollon palveluiden käyttäjät, kuntoutuksen asiakkaat sekä toimintaterapeuttien sekä apuvälineyksiköiden asiakkaat ovat saaneet käyttöönsä uusia digipalveluja. Uudet digipalvelut ovat osa Päijät-Sote-sovellusta.

Heinolalaiset näkevät nyt perusterveydenhuollon tulevat ajanvaraukset, toteutuneet käynnit kertomusteksteineen sekä laboratoriolähetteet ja -tulokset.

Päijät-Sote-sovelluksesta löytyvä digiklinikka on palvellut heinolalaisia kymmenen kuukautta. Uusi palvelu on otettu Heinolassa hyvin vastaan.

Digiklinikalla asiointien määrä on tasaisessa nousussa. Palautteiden perusteella palvelukokemukset digiklinikalla ovat olleet myönteisiä ja asiat hoituneet mallikkaasti. Asiakas voi helposti tarkistaa esimerkiksi, milloin tuleva käynti on eikä hänen tarvitse erikseen soittaa ja varmistaa aikaa, kertoo digiasiantuntija Satu Hiekkanen-Torkko.

Varatun ajan voi esteen sattuessa myös perua sovelluksen kautta, vaikkei uutta aikaa pysty vielä tilalle varaamaan.

Digiklinikalta saa apua oireisiin, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta, kuten äkillisissä silmä-, iho- ja ylähengitystieoireissa. Palvelu on käytettävissä joka päivä kello 6–22.

Digiklinikan kautta saa apua myös hampaiden ja suun terveyden asioissa päivittäin kello 8–20.

Lisäksi Huoli pärjäämisestä -kanavalla ammattilaiset vastaavat arkisin kello 8-16.

Digipalvelut ovat käytettävissä Päijät-Sote-sovelluksella tai selaimella osoitteessa paijatsote.suomisote.fi

Lisätietoja

Ylilääkäri Kirsi Timonen, p. 050 323 3627
Tulosyksikköpäällikkö Tarja Tiitinen, p. 044 719 5642
Tuotepäällikkö Rami Autio, rami.autio@paijatha.fi

Takaisin ajankohtaisiin
Etusivu