Varmuutta verkkoon -tilaisuus kokosi väkeä sähköisten pankkipalveluiden äärelle

Varmuutta verkkoon tilaisuus senioreille

Osana valtakunnallista vanhusten viikkoa Päijät-Hämeen Osuuspankki järjesti yhteistyössä Heinolan kaupungin kanssa “Varmuutta verkkoon” -tilaisuuden Jyränkölän HeiMo-salissa. Paikalla oli saapunut reilut 20 ikäihmistä kuulemaan kuinka pankin verkkopalveluita käytetään ja hyödynnetään vastuullisesti.

Tilaisuuden avasi P-H Osuuspankin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Marjo Mäki. Avauspuheessaan hän kertoi yleisesti Osuuspankin vastuullisuustyöstä ja ennen kaikkea painotti vastuullisuustyön tärkeyttä.

P-H Osuuspankin asiakkuusasiantuntija Marita Vienonen listasi puheenvuorossaan Varmuutta verkkoon -tilaisuuden aihealueet:

  • Digiasioinnin aloittaminen
  • Digikanavat (OP-Mobiili)
  • Turvallisuus
  • Arjen raha-asioiden hoitaminen

Aihepiirejä lähestyttiin tutustumalla mm. kuvien avulla mitä op.fi- ja op-mobiilipalvelut näyttävät verkkosivuilla ja mitä tietoa mistäkin löytyy. Pankin kannalta op-mobiilipalvelu on noussut ensisijaiseksi toimintakanavaksi sekä parhaaksi ja käytetyimmäksi asioimisväyläksi. Tämän jälkeen tulee op.fi -palvelut sekä henkilökohtainen asiakaspalvelu konttorilla. Noin puolella osallistujista olikin jo mobiilisovellus käytössä.

Tilaisuudessa keskustelua virisi kiitettävästi. Iso osa osallistujista kertoi saaneensa uutta tietoa sähköiseen pankkiasioimiseen liittyen.

Tilaisuuteen osallistuneet saivat tilaisuudessa esillä olleet materiaalit sähköposteihinsa tapahtuman jälkeen.

Tilaisuuden päätteeksi oli mahdollista saada henkilökohtaista opastusta ja neuvontaa oman laitteen käytöstä verkkopankkipalveluissa ja ilahduttavan moni hyödynsi tämän mahdollisuuden.

Hyödyllinen oli vaikka en olekaan kyseisen pankin asiakas. Mutta voisiko muutkin pankit järjestää vastaavia tilaisuuksia Heinolassa? Voitko välittää viestiä heille? Totesi eräs tilaisuuteen osallistuja.

Oli hyödyllinen, laitteet vaihtuivat juuri kun on oppinut edellisen kanssa toimimaan. Sain tästä varmuutta. Totesi toinen tilaisuuteen osallistunut.

Heinolan Osuuspankin konttorilla henkilökohtaista palvelua saa kassapalveluiden aukioloaikana ma, ke ja pe klo 9.30-12.30, ajanvarausta kuitenkin suositellaan palveluiden sujuvuuden kannalta.

Osuuspankin sivuilla op.fi/seniorit on kootusti tietoa pankkipalveluista ikääntyville. Lisäksi myös OP senioreiden puhelinpalvelu 010 252 9627 palvelee arkisin klo 9-16.

Takaisin ajankohtaisiin
Etusivu